Translate

mandag 10. mars 2014

Den industrielle revolusjon

Alle


Jeg har valgt dette bilde som skal illustrere "Den instrustrielle revolusjon" fordi den viser bønder som arbeider og som løfter ting fra sted til et annet. Bildet viser flere skip med mennesker som drar avsted. Bilden viser generelt arbeidslivet og urbanisering. Disse tingene og hendelsene skjedde under Den industrielle revolusjonen.


Oppgave B


Det har vært en del diskusjoner angående det temaet om ville verden vært bedre hvis den industrielle revolusjonen aldri hadde funnet sted. Jeg vil anta at verden hadde ikke vært bedre hvis den industrielle revolusjonen ikke fant sted. Under denne revolusjonen ble det skapt radikale forandringer i verden. Samfunnet ble modernisert, det ble mindre skiller mellom klasser og samfunnet, ting som fly, radio, biler, kommunikasjon, osv. ble modernisert og oppfunnet, urbanisering oppsto osv. Hadde disse tingene ikke blitt oppfunnet hadde ikke verden vært til den vi kjenner i dag med utdanning, skole, arbeid for alle og mye mer. De fleste vil jeg anta er avhengige av den moderne teknologien, og det å få gjort ting mye fortere enn det man tidligere kunne gjøre. Under revolusjonen ble det oppfunnet til og med maskiner som begynte å gjøre det meste av arbeidet, som første til mindre slit i kroppen. Det folk er avhengige av stammer hovedsakelig fra den industrielle revolusjonen.

Ikke bare det at folk fikk nye ting og moderne teknologi som gjorde det meste av arbeide, men på grunn av vaksiner, læren om hygiene og sykdommer og korte arbeidstiden begynte levealderen jevnt å stige opp. Dette er noe vi ikke kunne ha fått hvis ikke denne revolusjonene hadde funnet sted. Bedre transport oppsto og dette hjalp mye også. Den massive sosiale, økonomiske og teknologiske forandringen kalt den industrielle revolusjonen er grunnen til hvordan vi har det i dag, og det er noe vi er avhengige av mener jeg. Mange ting som jeg i dag bruker stammer fra denne revolusjonen. Mange vil hevde at negative ting følger med denne revolusjonen som forurensning, arbeidsledighet osv. Jeg er ikke uenig i det, men jeg mener fortsatt og det positive dominerer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar