Translate

mandag 26. august 2013

Innledning: Om bloggen.

Hei alle sammen :)

Da skriver jeg vel mitt første innlegg her på min første blogg. Jeg er litt spent må jeg si.
Dagens innlegg er en kort presentasjon om meg selv og om hva bloggen kommer til å handle om.

Om meg:
Navnet er Ala og er 18 år gammel (fyller 18 år imorgen 27.08.95 yeey). Jeg går på 3 videregående skole studiespesialisering, og tar realfag. Jeg har utenlandsk bakgrunn men er født og oppvokst her i Norge. Det var litt om meg.

I år har trinnet mitt på skolen Historie som en av de felles fagene alle har. Denne ganger har vi nyere historie. I fjor hadde vi gammelt historie det vi lærte om hendelsene som skjedde veldig lenge siden. Da er det snakk om vikingtiden, renessansen, romerriket, antikken osv. I det nyere historie lærer man mer om historien fra 1800-tallet og til dagen i dag, og alle hendelsene som skjedde på den tiden. Da mener jeg her hendelsen om 1.- og 2. Verdenskrig, Den kalde krigen, Den industrielle revolusjonen osv.  

Om bloggen:
Jeg har tenkt nå til å skrive litt om hva tankene mine er rundt denne bloggen. Jeg skal også gi dere en liten innblikk i hva jeg kommer til å skrive om.

Som dere sikkert skjønte fra tittelen, så kommer jeg til å skrive innlegg som handler om historie. Bloggen min skal handle mest om det nyere historie. Her vil jeg skrive alt om krigene, revolusjonene og hendelsene som jeg må skrive.

Læreren min vil i løpet av året gi oss innleveringer, lekser, drøftinger, forberedelser osv. som vi skal skrive i denne bloggen. Altså her skal vi levere leksene og innleveringene våre, drøfte her, forberede oss her osv. Hun og klassen min vil kunne se innleggene mine, og disse vil jeg få vurdering på. Så denne bloggen vil bli en slags verktøy for skole arbeidet mitt.

Det var vel alt. Er du interessert i historie, så vil denne bloggen være veldig interessant.
Det er vel bare å følge med videre for oppdateringer.

Stor klem Ala :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar